Hoppa till innehåll
Musikproduktion Online för gymnasiet
Läsåret 23/24
Meny
Hem
Bli Medlem
Lärare (gratis)
Elev (Gratis)
Nyheter
Lärarhandledning
Förslag på upplägg av kurserna
Presentation
Kursens innehåll
Lokaler och utrustning
Teori och praktik
Praktiken
Teorin
Provfrågor
Kursplaner och Betygsmatriser
Ämnesplan Musik
MusikProduktion 1
Centralt innehåll 1
Betygsmatris och Kunskapskrav 1
MusikProduktion 2
Centralt innehåll 2
Betygsmatris och Kunskapskrav 2
Kursmaterial – Musikproduktion
Akustik – Ljudlära
Akustik
Reflektion och absorption
Analogt och Digitalt
Midi
Inspelning
Stereo och mono
Stereomickning
Inspelning på olika sätt
Multikanalsteknik
Musikproduktion i 5 steg
Att mixa
Panorera
Mastering
Live-Ljud
Koppla upp ett litet PA
PA:ts delar
Kablar till PA:t
Rigga PA
Koppla upp ditt PA del 1
Bygg ut med subbas
Bygg ut med medhörning
Medhörning utan extra slutsteg
Bygg ut med ett reverb
Bygg ut med kompressorer
Mixerbordet
Mixerbordets uppbyggnad
Mixerbordets huvuduppgifter
Stereo- och monokanaler
De 5 blocken på en kanal
Mikrofonförstärkaren – block 1
Equalizern – block 2
Shelving filter
Hipass filter
Bell filter
Svepbar equalizer
Parametrisk equalizer
Aux sends – block 3
Adressering – block 4
Regeln – block 5
In- och utgångar på mixern
3 nivå-områden
Mikrofoner
Kablar och kontakter
Slutsteg
Aktiva delningsfilter
Slutstegets uppgift
Slutstegets kontroller
Slutstegets effekt vs impedans
Slutstegets skyddssystem
”Digitala” slutsteg
Högtalare
Högtalarelement
Högtalarlådor
Spridning
Verkningsgrad
Effekttålighet
Polaritet
Impedans
Ellära och elsäkerhet
Hörsel och säkerhet
Upphovsrätt
Filmljud
Logga in
Tack för besöket!
Ladda Ner Gratis e-bok om Liveljud Här
Success message!
Warning message!
Error message!